Ajankohtaista Kiteen lukiossa

angle-left 2. jakso Kiteen lukiossa

Kiteen lukion 2. jakso

Tästä voi lukea koosteen Kiteen lukion 2. jakson tapahtumista.

Huh, vielä on saatu opiskella yhdessä koululla. Jokaisen on kuitenkin syytä muistaa oma vastuu koronan kanssa. Edelleenkään ei pidä lievissäkään oireissa tulla kouluun tai töihin. 2. jakson päättöviikko on takana ja 3.jakso alkaa, Kerrataanpa siis toisen jakson tapahtumat.

Syysloma ajoittui jakson alkupuolelle ja tulikin todella tarpeeseen päättöviikon ja ylioppilastutkinnon kokeiden jälkeen. Loman jälkeen on kuitenkin ehtinyt tapahtua paljon.

Halloweenin tienoilla tutorit sisustivat lukion teemaan sopivasti ja hienoja asujakin nähtiin.

Pari viikkoa Halloweenista abit hoksasivat, että penkkareihin onkin enää 100 päivää jäljellä, joten päättivät laittaa vähän parempaa päälle ja järjestää pienet juhlat tämän johdosta.

Toisen jakson aikana syksyn ylioppilaskirjoituksissa ahertaneet kokelaat saivat kuulla tuloksensa. Taas pääsemme juhlistamaan ylioppilaita, siis jo toista kertaa tänä syksynä! Juhla järjestetään 4.12. ja  suunnitellaan koronarajoitukset huomioiden. Juhlaa pääsee sueraaamaan kotisivulle tulevan linkin kautta.

Perjantaina 13.11. Itä-Suomen yliopisto, Karelia AMK ja Savonia AMK esittäytyivät etäyhteyksien avulla. Kaikista rajoitteista huolimatta jatko-opintojen suunnittelu etenee.

Ja kävipä meillä vielä tubettaja YuraPaPu jututtamassa opiskelijoitamme.

Paljon on siis tapahtunut ja kaiken tämän lisäksi olemme opiskelleet ahkerasti lukujärjestyksen mukaisesti. Kolmannen jakson alkaessa abeilla on jo katse tiukasti kevään ylioppilaskirjoituksissa ja kolmas jakso sisältääkin heillä enimmäkseen yo-kokeisiin valmentavia kertauskursseja. Toisen vuoden opiskelijat seuraavat varmasti koronatilannetta vähintään yhtä suurella jännityksellä kuin koulun henkilökuntakin. Wanhojenpäivän suunnittelu nimittäin jatkuu ja Wanhat tanssit -kurssi alkaa, mutta mitä tekeekään korona? Ensimmäisen vuoden opiskelijat ovat saaneet totutella lukio-opintojen arkeen nyt kahden jakson ajan ja opiskelu sujuukin oikein mallikkaasti.  Ai niin, ensimmäisen vuoden opiskelijat saivat myös tervetuliaisjuhlansa 5.11. ja pääsivät juhlistamaan lukiotaipaleen alkamista yhdessä ryhmänohjaajien ja rehtorin kanssa.

Samana päivänä koko lukio pääsi leffaan katsomaan elokuvan Tove. Elokuvan esivalintaan osallistui opiskelijakunnan hallitus ja lopullinen valita tapahtui äänestyksellä kahden ehdokkaan välillä.

3, jakson tunnelmista sitten tuonnempana. Lukion tapahtumia voi seurata myös Facebookista ja Instagramista.