Yrittäjyys ja työllisyys

Kehitys on Kiteen ytimessä

Kaupungille yritykset ovat elinvoiman edellytys ja siksi niihin myös satsataan. Tule meille jalostamaan ideasi liiketoiminnaksi!

Eteenpäin on kiteeläisen mieli! Jo muinoin kiteeläiset olivat edelläkävijöitä esimerkiksi laivanrakennuksen ja maatalouskoulutuksen kehittämisessä.

Molemmista löytyy edelleen merkkejä Puhoksesta: lehtikuusi on Kiteen kuntapuu, jota kasvatettiin laivojen rakentamista varten, ja nyt Puhoksen lehtikuusikko humisee historiaa. Kun kääntää katseensa Koivikon pelloille ja rakennuksiin, voi yrittää kuvitella, kuinka moni nuori tilallisen alku on saanut tilalla ajanmukaiset viljelyoppinsa ennen kuin on alkanut toteuttaa niitä omilla tiluksillaan.

Koulutus ja yrityskehittäminen ovat kautta aikain olleet Kiteen vahvuuksia. Täällä on menestyksekkäästi tuotettu niin puujalosteita kuin meijerituotteita - ja kaikkea siltä väliltä.

Erityisen ylpeitä olemme kiteeläisestä metalli- ja prosessiteollisuudesta: yritystemme palveluihin luottavat monet kansainväliset konsernit ja tuotamme yhdyskuntatekniikkaa vesihuollosta energiaratkaisuihin niin kotimaahan kuin muillekin mantereille.

Kiteeläinen kasvualusta tarjoaa hyvän alun perinteisille toimialoille puusta metalliin ja pellolta puutarhaan, mutta yhtälailla puhalletaan tuulta kulttuurin purjeisiin. Kun löytyy ideaa, taitoa ja intoa, kannustava toimintaympäristö loitsii ne lentoon.

Tämä me Kiteellä osataan - tule, näe ja koe!

Otsikko: Ajankohtaista

AJANKOHTAISTA