LUKIO-OPISKELUA

• itsenäistä opiskelua
  • verkko-opiskelua

Opiskelu lukiossa kehittää:

• opiskelutekniikkaa – opettele oppimaan!
  • työrauhaa – itselle ja toisille!
  • vastuullisuutta – huolehdi etenemisestäsi!
  • uteliaisuutta – kiinnostu uudesta!
  • määrätietoisuutta – laadi tavoitteet!
  • suunnitelmallisuutta – aikatauluta!
  • heittäytymistä – kokeile!

Saat tarvittaessa tukiopetusta ja erityisopettajan apua opintoihisi.

Voit ottaa aina yhteyttä opettajiin, opinto-ohjaajaan, apulaisrehtoriin ja rehtoriin. He opastavat mielellään kaikissa koulunkäyntiisi liittyvissä kysymyksissä. Myös tutor-opiskelijat osaavat neuvoa sinua.

Näin tehden säästät aikaasi ja voimiasi. Se on lukiolaisen ammattitaitoa. Sinulta jää aikaa virkistäytymiselle, levolle, harrastuksille, ulkoilulle ja seurustelulle.

Viimeisenä hyvin tärkeä ohje: tuskin mikään merkitsee lukion opiskelussasi niin paljon kuin koko porukan myönteinen ja aktiivinen henki, koulun henki, MEIDÄN KOULU, ryhmän henki, MEIDÄN RYHMÄ.

Sinä luot koulun henkeä omalta osaltasi. Sopu, toisen auttaminen, työrauhan ja toisen mielipiteen kunnioittaminen, mutta myös hauskan pitäminen puhaltavat kouluun ja ryhmään niiden oikean hengen.

Innehållspresentatör

PTV-innehåll